Chceme, aby byl klub vidět, říká nový marketingový manažer Simon Vejtasa. Proč #VšeciSpolu?

Daniel Fekets, Josef Prášek
O l o m o u c - Olomoucký klub má už přes měsíc nového marketingového manažera. Simon Vejtasa má zkušenosti z brněnské Komety a na Hané už s kolegy udělal spoustu práce. Vzniklo moto #VšeciSpolu, v pátek budou představeny nové dresy a další akce se pro fanoušky chystají. „Chceme být fanouškům co nejvíce nablízku,“ říká v rozhovoru.

Jak se zrodilo vaše angažmá v Olomouci na pozici marketingového manažera?
Působil jsem v Kometě Brno, kde byl rychlý ten konec, ovšem můj nástup sem byl snad ještě rychlejší. Tím, že sezona skončila o něco dříve, tak toho prostoru sice bylo více, ale ve finále se jednalo o hektické období. Ještě když jsem byl v Brně, tak jsem musel na operaci s achilovkou, takže chvíli jsem měl pauzu. Poté se řešilo moje další působení a z Olomouce přišla nabídka. Po jednáních s panem Fürstem jsem se rozhodl pro zdejší působení.

Co vás zaujalo, že jste se rozhodl právě pro Olomouc?
Myslím si, že hokejový klub v Olomouci má z marketingového a sportovního hlediska velký potenciál. Olomouc je šesté největší město v republice, fanouškovská základna je zde solidní, jenže co jsem tak měl možnost sledovat na internetu nebo sociálních sítích, jak to na mě celkově působilo z venku, tak si myslím, že potenciál nebyl úplně využívaný. Láká mě, že s tím mohu pracovat od začátku, čímž ale na druhou stranu nechci říct, že se tady nedělalo nic, jen ten prostor na zlepšení vidím velký. To mě vlastně na nabídce zaujalo nejvíce.

Jaké máte zkušenosti s marketingem? Zmiňoval jste, že jste byl v Kometě…
V Brně jsem vlastně působil už rok při studiu na vysoké škole. Jakmile jsem ji dokončil, tak jsem nastoupil natrvalo. Byl jsem tam další tři roky, takže Kometě jsem pochopitelně vděčný za šanci, kterou jsem dostal hned takhle po studiu a už vlastně během něj. Dalo mi to strašně moc. Troufám si tvrdit, že mi to dalo mnohem více než škola, která sice byla v rámci oboru, ale praxe je nakonec úplně jiná.

Jste v Olomouci už více než měsíc, tak co se za tu dobu stihlo udělat? Fanoušci si jistě mohli všimnout nového sloganu #VšeciSpolu.
Přesněji jsem zde od 20. července. Hashtag byla jedna z prvních věcí, kterou jsme řešili po nástupu do klubu. Z mého pohledu byla ta prezentace na internetu a sociálních sítích poněkud slabší, protože četnost příspěvků nebyla moc velká, takže tohle je jedním z hlavních bodů, na kterých bych chtěl zapracovat. A zrovna hashtag je jedna z věcí, u které jsme s kolegy z redakce začali. Řešili jsme to také s grafikem.

Měli jsme několik návrhů a nakonec nám z toho vyšlo #VšeciSpolu, protože si myslím, že to hodně zapadá do dnešní doby koronavirové, která postihla nejen hokej, ale obecně všechny oblasti. Tento slogan spojuje. Může spojit hokejisty, fanoušky, nebo v podstatě celé město. Můj cíl je, aby se tento slogan dostal do povědomí všech fanoušků nejen v Olomouci. Chceme, aby drželi při nás a v sezoně to bylo opravdu tak, že jsme v tom všeci spolu.

Fanoušci to zatím vidí hlavně na sociálních sítích. Bude slogan vidět i jinde?
Chystáme grafiku s tímto heslem třeba i na trička. Bude to vidět také na oblečení hráčů. Vedle loga to bude další marketingový prostředek olomouckého klubu v této sezoně.

Jak na vás olomoucký klub zatím působí?
Především na mě působí rodinně. Když se naposledy vrátím ke Kometě, která se prezentuje jako velká rodina, myslím si, že v Olomouci panuje ještě přátelštější atmosféra, na které je dle mého názoru celé fungování klubu založeno. Hráči, trenéři, vedení, všichni drží při sobě, což bylo ostatně základem pro vytvoření našeho nového sezonního claimu.

A jak byste zhodnotil váš první měsíc ve funkci?
Ze začátku jsem se seznamoval se smlouvami s partnery v minulosti a postupem času jsem samozřejmě začal řešit i partnery budoucí. Celkově byl první měsíc víceméně seznamovací, snažil jsem se zapadnout do olomoucké hokejové rodiny a věřím, že se mi to již alespoň částečně povedlo.

První takovou větší akcí bude páteční křest dresů na Horním náměstí v Olomouci.

Prozradíte, jak by nové dresy mohly vypadat?
Fanoušky chceme co nejvíce navnadit, takže toho moc prozrazovat nemůžu. Design dresů byl po postupu do extraligy víceméně každý rok stejný, tedy kromě reklam nebo různých drobností. Teď to bude jiné. Také design nových dresů byla jedna z prvních věcí, na které jsme začali pracovat. Vsadili jsme na jednoduchost, ale zároveň na změnu, která z mého pohledu bude ladit jak se zbytkem výstroje hráčů, tak s logem. Vše bude zapadat. Doufám, že se nové dresy budou lidem líbit.

Na co ještě se mohou fanoušci v pátek těšit?
V rámci programu tam bude i autogramiáda, ale bohužel nebude v takovém rozsahu, jak byli fanoušci zvyklí. To riziko mezi námi a kolem nás tady pořád je, takže se v prvé řadě musíme soustředit na to, aby hráči byli v uvozovkách v bezpečí. Autogramiáda jako taková bude v menším počtu hráčů. Podepisovat lidem se budou pravděpodobně tři nebo čtyři hokejisté našeho klubu.

Máme to spojené s akcí města Olomouc, které pořádá letní festival u Trojice. Každý víkend tam jsou koncerty a my se teď v pátek k nim přiřadíme, takže už před naším vystoupením bude na náměstí bohatý doprovodný program. V neposlední řadě tam díky dalším partnerům budou různé výhody pro fanoušky typu 200 piv Radegast zdarma, nebo od partnera Caffe Opery další výhody u jejich stánku.

Jaké projekty plánujete dále?
Na sezonu nějaké projekty pro fanoušky už nyní plánujeme. Měly by to být charitativní projekty nebo projekty s dobročinnými účely. Zatím však nemůžu prozradit úplné detaily, protože je chceme představit až v následném průběhu extraligové sezony. Akcí pro fanoušky by ale určitě mělo být co nejvíce v rámci možností. Chceme být fanouškům co nejvíce na blízku a zároveň také chceme být jako klub vidět.

Povedlo se do klubu domluvit spolupráci třeba s menšími firmy z okolí?
Jednání probíhají každý den. Dneska je doba taková, že každá firma přemýšlí, do čeho dá, nebo nedá peníze. Takže v tomto je to samozřejmě složitější, ale naštěstí drtivá většina našich partnerů z minulých sezon pokračuje. My jim za to mockrát děkujeme. Sehnat nové partnery je jedním z cílů, proč tady jsem.