Křížem krážem extraligovou mapou! Kolik času stráví Kohouti na cestách v příští sezóně?

David Jahoda
O L O M O U C – Cestování na zápasy je ve většině případů nucenou, avšak povinnou záležitostí. Jistotou v příští sezóně je fakt, že Olomoučtí na svých cestách zamíří po letech do úplně nových hokejových destinací, a to se záštitou „extraligové“. Podívejte se na malou analýzu, kolik toho Kohouti v příští sezóně na cestách stráví. A co je velmi podstatné, výjezdy fanoušků Mory nemusí být lákavé jen díky atraktivitě soupeřů!

Postup do české nejvyšší soutěže přidělil vyjímaje Mladé Boleslavi dvanáct nových soupeřů, s čímž samozřejmě souvisí i cesty na venkovní utkání. Podívejte se na pár zajímavých čísel.

⇒ PSG Zlín – nejbližší soupeř

V sezóně 2013/14 utekla hráčům Mory cesta nejrychleji do Šumperka. Ke krajskému derby většinou dorazili za 50 minut, přičemž urazili 60 kilometrů. Podobně krátký výlet absolvují Kohouti v první sezóně od návratu do extraligy k zápasům se Zlínem. Cesta trvá zhruba jednu hodinu, počet ujetých kilometrů činí 65.

Dlouhý program do autobusu museli Hanáci v uplynulém ligovém ročníku vymýšlet při cestě do Kadaně. Sedačka v tu dobu byla jejich nejlepším kamarádem zhruba na čtyři hodiny, zatímco se kilometrovník posunul o další čtyři stovky. V extralize se ale bude k jednomu soupeři cestovat ještě o pár minut déle, a to do města porcelánu a lázní, Karlových Varů. Čísla jsou následující: čtyři hodiny a deset minut, 412 kilometrů.

⇒ Energie Karlovy Vary – nejvzdálenější soupeř

V extralize je sice stejně moravských a slezských klubů, jako tomu bylo loni v první lize, ovšem pozitivem pro Moru a její fanoušky je, že vzdálenosti k soupeřům z těchto koutů naší země jsou přívětivější. Loni se v první lize kromě Olomouce jednalo o týmy Šumperka, Havířova, Třebíče a Jihlavy (ta navíc neleží v historické zemi Morava celou svou plochou).

V extralize jsou to s Olomoucí moravské Brno se Zlínem a slezské Vítkovice a Třinec. Na zápasy k těmto sokům se bude jezdit jen něco okolo hodiny.

Pokud chceme naši analýzu okořenit trochou matematiky, zjistíme, že Kohouti stráví v autobuse zhruba 128 hodin, což znamená pět a čtvrt dne. Oproti loňsku je to o pár hodin méně – 135 hodin, tedy něco přes pět a půl dne. Pneumatiky autobusu s olomouckými hokejisty budou muset spolykat zátěž cirka 11 700 kilometrů, což je v porovnání s minulým ročníkem o poznání méně. Loni se najelo okolo 13 500 kilometrů.

 

Cestování na venkovní utkání 2014/15
MěstoČasKm

Zlín

1 hod60

Brno

1 hod84

Vítkovice

1 hod a 10 min96

Třinec

1 hod a 30 min120

Pardubice

2 hod a 12 min137

Hradec Králové

2 hod a 15 min141

Praha (2x)

2 hod a 39 min281

Mladá Boleslav

3 hod a 6 min306

Liberec

3 hod 15 min239

Plzeň

3 hod 30 min371

Litvínov

3 hod 50 min385

Karlovy Vary

4 hod 9 min412

Pozn: Vybrána byla vždy nejrychlejší možná cesta; plánování a měření trasy podle Mapy.cz (v potaz bereme čistý čas). Údaje v tabulce značí jednosměrnou cestu.