V čem spočívá tvá spolupráce s klubem a jak si s ním spjatý?

Domluvili jsme se už před několika lety. Připravuji sezónní grafiku, grafiku na sociální sítě, vlastně obecně grafiku na to, co je potřeba v rámci komunikace klubu navenek. Zároveň jsem dlouholetým fanouškem klubu HC Olomouc, na zimák už chodím asi jedenáct let. Je to taková moje srdcová záležitost.

Kdy jsi s grafikou začal? Máš vystudovanou grafickou školu, nebo je to tvůj koníček?

Je to čistě můj koníček. Začínal jsem na hokejové grafice. S kamarády jsme si navzájem dělali různé předměty, třeba hrníčky, obrázky, wallpapery a podobně. To mi bylo asi třináct let. Postupně jsem se zlepšoval, až jsem se dostal tady. Grafickou školu vystudovanou nemám.

Je to tvoje hlavní pracovní náplň, nebo máš i jinou práci?

Není to hlavní práce. Já ještě pořád studuji, jsem v posledním ročníku na vysoké škole. Jinak trénuji florbal, který jsem i hrál, takže ke sportu to mám blízko. Trochu to spolu souvisí.

Doslechl jsem se, že si vymyslel moto #všecispolu. Kde jsi vzal inspiraci?

Nevymyslel jsem to úplně sám. S redakcí a s marketingovým manažerem Simonem jsme nad tím přemýšleli nějakou dobu. Každý přišel s nápadem a nakonec se to dalo nějak dohromady a tohle vzniklo. Všichni jsme se nějak podíleli.

Podílel ses jako grafik na dresech pro letošní sezónu?

Měl jsem možnost se na nich podílet. Nakonec jsme vybrali tuhle variantu. Moc se mi líbí. Dá se říct, že je to taková klasika. Hodně klubů z NHL používá podobný směr. Byla to hodně příjemná změna. Byla v tom taková jednoduchost. A jak se říká, v jednoduchosti je síla.

Projdou dresy na příští rok nějakou změnou?

Změna je určitě v plánu a přemýšlíme o tom. Chceme jednoduchost zachovat, nepouštět se do nějakých šíleností. Uvidíme. Zkusíme zase víc variant a něco z toho vybereme.

Kde čerpáš inspiraci pro grafiku?

Přímo inspiraci nečerpám nikde. Vždy se snažím, aby grafika vzešla ze mne. Aby to byly čistě moje nápady a myšlenky. Sleduji celou grafickou scénu i okolní kluby, jak se snaží komunikovat navenek. Někdy tam nějaká inspirace je, ale snažím se o to, abychom v tomto byli jedineční a šli vlastní hanáckou cestou.

Takže veškerá aktiva, co se týče stránek, Facebooku, Instagramu, jdou na tvou hruď?

Je to spolupráce mezi více členy, protože je do toho zapojena i redakce, která má také možnost ovlivňovat finální vzhled grafiky. Společně na tom pracujeme v jednom softwaru. Já vždy připravím takový základ a oni si ho pak můžou dle libosti upravovat tak, abychom dodrželi ten společný styl a směr.

Je tu, v rámci extraligy, nějaký tým, který považuješ za vzor a na jehož úroveň se chceš dostat?

Určitě. Těch klubů existuje víc, které jsou dnes na vysoké úrovni. To se za poslední roky dost změnilo, na naší scéně to tak nebylo vždy. Největší posun v tom udělala asi Sparta, která komunikaci sjednotila i pod jedním sloganem. Myslím si, že tímto směrem bychom se do budoucna mohli ubírat.